Mengingatmu

Terkadang terbesit sakit di endapan hatiku .
Saat semua harus jujur ku terima dengan hampa .
Keindahan itu hanya sekejap yang lewat saat menghibur dukaku .
Tiada pernah ku temukan abadi dalam hidupku .
Dan hanya kerapuhan yang semakin menyiksaku .

Ku ingin lepas dari belengu ini di saat merontanya hati .
Yang mengingatmu terkadang membuatku
Merasa indah
Merasa damai
Merasa semua bagaikan seindah bisikan bungga yang mekar dan hanya aku yang melihatnya .

Tapi di hati kecilku tiada begitu .
Aku teramat terluka
di saat apa yang harus aku miliki tiada pernah aku memetiknya .
Sungguh ini sakit yang mampu aku luahkan dalam hidupku .
Seakan ku tiada mampu di saat rasa itu harus aku bercandai dengan senyuman semu hatiku.

Leave a Reply

